ایستگاه فضایی

سئو سایت فروشگاهی

 در دنیای امروز که بیشتر معاملات اینترنتی انجام می‌شود، رقابت بین فروشگاه‌های آنلاین برای کسب رتبه‌های بالا در گوگل بسیار شدید شده.

حالا اگر ما بخواهیم سایت فروشگاهی خود را که برای فروش محصولاتمان استفاده می‌کنیم، بهینه کنیم، باید کارهایی انجام دهیم که باعث می‌شود سایت ما در نتایج گوگل بهتر نمایش داده شود.

به این کارها بهینه‌سازی سئوی سایت فروشگاهی میگن که باعث می‌شه مشتری‌های بیشتری از طریق جستجو در گوگل به سایتمون مراجعه کنند و محصولاتمون رو بخرن.

چرا باید سایت فروشگاهی خود را سئو کنیم؟

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) اقداماتی است که به منظور بهبود رتبه‌بندی ویدیوها، تصاویر و صفحات وب در نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود. سئو برای سایت‌های فروشگاهی نیز بسیار حائز اهمیت است و به دلایل زیر باید سایت فروشگاهی خود را سئو کنید:

جذب ترافیک هدفمند

با سئو سایت فروشگاهی خود، می‌توانید در جستجوهای مرتبط با محصولات یا خدماتتان در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید. این امر منجر به جذب ترافیک هدفمند می‌شود و افزایش فرصت فروش را به شما می‌دهد.

افزایش محبوبیت و اعتبار

وقتی سایت فروشگاهی شما در نتایج بالا قرار می‌گیرد، اعتبار و اعتماد کاربران نیز افزایش می‌یابد. کاربران معمولاً به سایت‌هایی که در نتایج برتر موتورهای جستجو قرار دارند، بیشتر اعتماد می‌کنند و احتمال خرید از آنها افزایش می یابد.

کاهش هزینه تبلیغات

با سئو سایت فروشگاهی، نیازی به تبلیغات پرهزینه ندارید. زیرا با جذب ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو، نیاز به تبلیغات کاهش می‌یابد و می‌توانید در مقابل هزینه‌های تبلیغات صرفه‌جویی کنید.

ارتقای تجربه کاربری

سئو سایت فروشگاهی شما شامل بهبود ساختار و طراحی سایت، سرعت بارگیری صفحات و بهینه‌سازی محتوا است. این اقدامات منجر به بهبود تجربه کاربری و راحتی استفاده از سایت برای کاربران می‌شود که در نتیجه احتمال خرید و بازگشت مشتریان را افزایش می‌دهد.

رقابت با رقبا

در دنیای آنلاین رقابت بسیار بالاست و برای جذب مشتریان باید با رقبا رقابت کنید. با سئو سایت فروشگاهی خود، می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید.

به طور کلی، سئو سایت فروشگاهی شما باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو، جذب ترافیک هدفمند، افزایش فروش و درآمد، افزایش اعتبار و اعتماد کاربران، کاهش هزینه تبلیغات و بهبود تجربه کاربری می‌شود. بنابراین، سئو سایت فروشگاهی شما به عنوان یک استراتژی مهم در جذب مشتریان و رشد کسب و کار شما نقش بسیار مهمی دارد.

مزایای سئو سایت فروشگاه های اینترنتی

واقعیت این است که الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل برای هیچ‌کس واضح و قابل‌پیش‌بینی نیستند و دائماً در حال تغییر هستند. با این حال، مبانی و استانداردهای اصلی گوگل شناخته‌شده‌اند که سئوکاران بر اساس تجربه و برداشت‌های منطقی خود، به آن‌ها آگاهی دارند.

هنگام سئو سایت‌، اقدامات و فعالیت‌های مختلفی باید با هم تلفیق شوند تا سطح سئو به حد استاندارد برسد.

در ادامه مراحل مهم سئو سایت شرکتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که طبیعتاً به اهداف، اندازه و سایر مشخصات سایت بستگی دارد. مجموعه “استودیو فضایی” این خدمات را توسط تیم متخصص و باتجربه به سایت‌های فروشگاهی ارائه می‌دهد.

قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو و ارائه اطلاعات کیفی درباره محصول، باعث جلب رضایت و اعتماد کاربر می‌شود و به احتمال زیاد خریدی نیز رخ می‌دهد. به این ترتیب، اعتبار برند و کسب و کار شما در نظر مخاطبان افزایش می‌یابد و این به معنای بهبود رتبه سایت است.

با قرار گرفتن در نتایج برتر، می‌توانید تعداد زیادی از مخاطبان هدف را به سمت وبسایت خود جذب کنید. جذب مشتریان بیشتر باعث می‌شود در رقابت با رقبا برای جذب مشتریان آنلاین پیروز شوید و از گود رقابت‌ها خارج شوید.

با قرار دادن مشخصات کسب و کار خود در گوگل مپ و انجام سئو محلی، می‌توانید به مشتریانی که در منطقه تجاری شما حضور دارند، نشان دهید که کسب و کار شما در نزدیکی آنها است و به این ترتیب بیشتر دیده شوید.

با بهینه‌سازی سئو برای وبسایت فروشگاهی خود، تنها در معرض دید کاربرانی قرار می‌گیرید که به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند و نیاز به آنها دارند. به این ترتیب، نیازی به تبلیغات گسترده و پرداخت هزینه‌های هنگفت برای این نوع تبلیغات ندارید.

ترافیک و بازدید زیاد از وبسایت باعث افزایش فروش و درآمد می‌شود و این می‌تواند هزینه‌هایی که برای طراحی سایت، خرید کالا و… سرمایه‌گذاری کرده‌اید را جبران کند. اما این اتفاق بدون انجام سئو، ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.

با انجام سئو محتوا و تولید محتوای با کیفیت و بهینه، می‌توانید اطلاعات خوبی درباره خدمات یا محصولات خود به کاربران ارائه داده و در نتیجه سطح آگاهی آنها را درباره برند و ارزش آن بالا ببرید

با تولید محتواهای متنی، صوتی و ویدیویی، می‌توانید به یک سایت معتبر و مرجع در حوزه فعالیت خود تبدیل شده و اعتماد کاربران را جلب کنید و در نهایت محصولات خود را به فروش برسانید..

با انجام همه این کارهابه صورت صحیح و منظم، دیگر با محدودیت زمانی و مکانی در فروش مواجه نخواهید شد. شما قادر خواهید بود به طور ۲۴ ساعته محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید و این به مرور زمان به معنای توسعه و گسترش کسب و کار شما خواهد بود.

اهمیت سئو سایت فروشگاهی

سئو به‌عنوان مهمترین و به‌صرفه‌ترین راهکار بازاریابی برای یک فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته می‌شود. این راهکار نه تنها باعث افزایش تعداد بازدیدها می‌شود، بلکه به فروش نیز کمک می‌کند. آمار نشان می‌دهد که بطور میانگین 45 درصد از بازدیدهای وب‌سایت‌های فروشگاهی در سراسر جهان از طریق جستجوی کاربران در گوگل صورت می‌گیرد و نزدیک به 40 درصد از فروش ماهانه نیز از این طریق اتفاق می‌افتد.

با این حال، نباید فراموش کنیم که ابزارهای دیگری نیز برای بازاریابی فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند، مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام، حضور در مارکت‌های جهانی مانند آمازون و والمارت، تبلیغات هدفمند در گوگل مانند یوتیوب و جی‌میل و غیره. این ابزارها تقریباً 60 درصد باقی‌مانده از فروش را تامین می‌کنند. اما متأسفانه، هیچ‌کدام از این ابزارها در دسترس فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی قرار ندارند.

حتی تبلیغات در گوگل هم به دلیل هزینه‌های بالا و محدودیت‌ها، اثربخشی مورد انتظار را ندارد. در واقع، برای یک فروشگاه اینترنتی در ایران، شرایط متفاوتی وجود دارد.

بنابراین، سئو به‌عنوان مهمترین کانال بازاریابی و فروش برای فروشگاه‌های اینترنتی در ایران در نظر گرفته می‌شود و در بسیاری از موارد، بیش از 70 درصد از فروش ماهانه از این راهکار تامین می‌شود.

بیایید با هم به چند نکته جالب در مورد سایت های فروشگاهی، خرید اینترنتی و سئو سایت های فروشگاهی بپردازیم که دید شما را در این زمینه تغییر می‌دهد!

آیا می‌دانستید که 44 درصد از جمعیت جهان برای خرید یک محصول، ابتدا نام آن را در گوگل یا سایر موتورهای جستجو جستجو می‌کنند؟ این نشان می‌دهد که برای جذب مشتریان، حضور در نتایج جستجو بسیار حائز اهمیت است.

آیا می‌دانستید که بیش از 37 درصد ترافیک سایت های فروشگاهی از موتورهای جستجو به دست می‌آید؟ این نشان می‌دهد که بهینه سازی سئو برای سایت ها و صفحات فروشگاهی بسیار حیاتی است تا در نتایج جستجو برتر قرار گیرند و به افزایش ترافیک و فروش خود بپردازند.

آیا می‌دانستید که بیش از 23 درصد فروش آنلاین برروی فضای مجازی اتفاق می‌افتد؟ این نشان می‌دهد که وجود یک سایت فروشگاهی قوی و بهینه شده، برای بیزنس ها بسیار حائز اهمیت است تا در بازار رقابتی آنلاین حضور پیدا کنند.

آیا می‌دانستید که از این 23 درصد فروش آنلاین، 23 درصد آن به ترافیک موتورهای جستجو تعلق دارد؟ به عبارت دیگر، همان سرچ  گوگل خودمان. این نشان می‌دهد که برای جذب مشتریان و افزایش فروش، بهینه سازی سئو برای سایت فروشگاهی شما بسیار حیاتی است.

با توجه به این اطلاعات جالب، انجام بهینه سازی سئو برای سایت های فروشگاهی به منظور بهبود موقعیت در نتایج جستجو و جذب ترافیک کاربران، امری ضروری است.

پروژه های موفق انجام شده در استودیو فضایی

هزینه سئو سایت فروشگاهی چقدر است؟

باید در نظر داشت که برای یک فروشگاه اینترنتی، مهم‌ترین هزینه مربوط به مدیریت محصولات و سفارشات است.

مبلغ پرداختی برای سئو نسبت به حجم سرمایه در گردش بسیار کم است.

بنابراین باید ابتدا پروژه را تحلیل کرد تا هزینه‌ها را برآورد نمود.

دو روش رایج برای طراحی سایت فروشگاهی عبارتند از: استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی. ووکامرس که افزونه‌ وردپرسی است می‌تواند برای فروشگاه‌های کوچک تا متوسط انتخاب مناسبی باشد. برای سایت‌های بزرگ‌تر و حرفه‌ای‌تر، استفاده از برنامه‌نویسی اختصاصی توصیه می‌شود.

اگر هدف شما جذب مشتری دائمی و وفادار است، باید روی برندسازی کار کنید. در این صورت مشتریان بعد از اولین خرید به جای جستجوی کلیدواژه، نام برند شما را جستجو کرده و مجددا از سایت شما خرید می‌کنند.

 

هر دوی دسته‌بندی و برچسب اهمیت دارند اما دسته‌بندی مناسب‌ترین انتخاب برای مرحله اولیه است.

برچسب‌گذاری باید به طور صحیح انجام شود؛ در غیر این صورت می‌تواند موجب افزایش صفحات زامبی و محتوای تکراری شود که به سئو آسیب می‌زند.

در مرحله ابتدایی بهتر است بیشتر به ساختار و دسته‌بندی منطقی محصولات توجه شود تا برچسب‌گذاری. با افزایش تجربه، می‌توان از برچسب‌ها هم استفاده کرد، اما با دقت بیشتر.

درخواست خدمات فضایی  

کارشناسان فضایی در اسرع وقت با شما تماس میگیرند 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید