سیاره طراحی لوگو آماده فرود شماست!
logo design

طراحی آرم و لوگو

 لوگو واقعاً یکی از مهم‌ترین عناصر شناسایی یک برند است.

هدف اصلی لوگو جلب توجه بیننده و انتقال پیام مختصر و مفصلی از برند است. امروزه که بیشتر ارتباطات بصری هستند، طراحی حرفه‌ای لوگو اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

با طراحی درست لوگو، می‌توان آن را به طور مؤثری در تبلیغات چاپی و دیجیتال بکار برد. همچنین لوگو می‌تواند اعتماد مخاطبان را به برند افزایش دهد.

البته دیگر عواملی همچون محصولات، خدمات و نحوه برخورد با مشتریان نیز در برندسازی مؤثر هستند. با این حال، طراحی درست لوگو نقطه شروع مهمی به شمار می‌رود.

لوگو و آرم، مهم‌ترین عنصر بصری برای ایجاد هویت یک برند است. وظیفه اصلی آن، جذب توجه مخاطب و انتقال پیام مرتبط با شرکت است.

امروزه که دنیا به سمت ارتباطات بصری حرکت می‌کند، بسیاری از آگهی‌ها و پیام‌ها از طریق اینفوگرافیک و موشن گرافیک عرضه می‌شوند.

در این میان، طراحی لوگوی حرفه‌ای، نقطه شروع ایجاد هویت برند است. چرا که تمام ابزارهای تبلیغاتی شرکت، از جمله محصولات چاپی و دیجیتال، بر اساس همان الگو عمل می‌کنند.

بنابراین، طراحی صحیح لوگو می‌تواند در برندسازی و ایجاد اعتماد مخاطبان، نقش مهمی ایفا کند. البته باید توجه داشت که لوگو فقط جنبه تصویری یک برند را پوشش می‌دهد و عوامل دیگری نیز در برندسازی مؤثرند.

فرآیند طراحی لوگو و آرم به این صورت است:

مشتری اطلاعات مورد نیاز مانند زمینه کاری، موضوع و ایده ذهنی را به طراح منتقل می‌کند.

طراح بر اساس روش‌های استاندارد طراحی لوگو، چند مدل پیشنهادی طراحی می‌کند.

مشتری بازخورد لازم را در مورد طرح‌ها ارائه می‌دهد.

طراح بر اساس بازخورد به ایده‌پردازی و اصلاح طرح می‌پردازد.

لوگوی نهایی در فرمت‌های مختلف PSD، CDR و EPS تحویل مشتری می‌شود تا از آن در تمام ابزارهای تبلیغاتی استفاده کند.

در کل همکاری تنگاتنگ طراح و مشتری برای درک درست نیازها و ارائه بهترین طرح، موفقیت پروژه را تضمین می‌کند.

طراحی حرفه ای لوگو

طراحی حرفه‌ای لوگو به معنای برنامه‌ریزی برای ارتباط با بازار هدف شماست.

لوگوی شما باید پیام مناسبی را منتقل کند تا کسب‌وکار شما سودآورتر شود. در سه‌ سوت‌ و برای رسیدن به این هدف، به شما کمک می‌کنیم.

مهم نیست کسب‌وکار، خدمات و محصولات شما چقدر خوب باشند. اگر لوگویتان را به خوبی طراحی نکرده باشید مشکل پیش می‌آید. ممکن است مشتریان نادرستی هم بیایند.

ما از یک روش مبتنی بر اهداف برای طراحی لوگو استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم لوگو با اهداف کسب‌وکارتان همخوانی دارد.

ضرورت طراحی لوگو

شرکت‌های بزرگ همگی آگاه هستند که طراحی یک لوگو حرفه‌ای برای کسب و کارها اهمیت بالایی دارد. یک لوگو مناسب باعث می‌شود در ذهن مخاطبان خود جا بگیرید و آنها برای مدت طولانی برند شما را به خاطر بسپارند. با طراحی لوگو، یک هویت جدید برای سازمان و کسب و کارتان ایجاد می‌کنید؛ هویتی که باعث درخشش بیشتر کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه، برخی از مزایای طراحی یک لوگو اختصاصی را می‌توانید مشاهده کنید:

۱. داشتن هویت سازمانی: لوگو، هویت و شخصیت سازمان شما را نشان می‌دهد و ارتباطی مستقیم با شناخت برندتان برقرار می‌کند.
۲. ارزشمند کردن برند تجاری: طراحی یک لوگو منحصر به فرد و حرفه‌ای، ارزش و قدرت برند شما را افزایش می‌دهد.
۳. قابلیت ثبت لوگو: با طراحی یک لوگو منحصر به فرد، می‌توانید آن را ثبت کرده و حقوق مالکیت بر روی آن را داشته باشید.
۴. رقابت در بازار جهانی: یک لوگو حرفه‌ای به شما کمک می‌کند در بازار جهانی رقابت کنید و در میان رقبا متمایز شوید.
۵. تأثیر مثبت بر روی برندینگ: لوگو، بخش مهمی از برندینگ است و تأثیر قابل توجهی در شناسایی و ذهنیت برند شما دارد.
۶. متمایز شدن از رقبا: با طراحی یک لوگو منحصر به فرد، می‌توانید از رقبا تمایز یابید و در ذهن مخاطبان به خاطر بمانید.
۷. حس اعتماد سازی بیشتر برای مخاطبان: یک لوگو قوی و حرفه‌ای حس اعتماد و استقبال بیشتری را در مخاطبان ایجاد می‌کند.
۸. استفاده در تبلیغات: لوگو می‌تواند در تبلیغات و کمپین‌های بازاریابی شما به عنوان یک عنصر شناسایی و تشخیصی مؤثر استفاده شود.

انواع طراحی لوگو

لوگو تایپوگرافی

لوگو تایپوگرافی با استفاده از ترکیب حروف ساخته می‌شود. برای طراحی یک لوگو به صورت تایپوگرافی، طراح باید به خوبی در آناتومی حروف و ارتباط بین آن‌ها مسلط باشد تا بتواند با هماهنگی و هارمونی مناسب یک لوگو زیبا و منحصربه‌فرد طراحی کند. لوگوهای تایپوگرافی همواره زیبایی بصری جذابی را به ارمغان می‌آورند.

بعضی افراد لوگوهای تایپوگرافی را با عنوان “طراحی لوگو اسم” نیز شناخته می‌کنند.

لوگو تصویری

لوگو تصویری با استفاده از شکل‌ها، آیکون‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی می‌شود که یک نماد بصری برای کسب و کار ایجاد می‌کند. طراحی این نوع لوگو به صورت ساده و با مفهوم، چالشی برای طراحان ندارد. همچنین در طراحی لوگو تصویری می‌توان از تایپوگرافی ساده برای نمایش نام شرکت استفاده کرد.

لوگو تلفیقی

لوگو تلفیقی، همانطور که از نامش پیداست، از ترکیب تایپوگرافی و تصویرگری تشکیل می‌شود. طراحی یک لوگو تلفیقی نسبت به سایر انواع لوگوها سخت‌تر و زمان‌برتر است. زیرا به مسائل مختلف لوگو تایپوگرافی و لوگو تصویری پرداخته شده و این دو بخش باید به صورت جداگانه طراحی شوند تا هماهنگی قوی بین آن‌ها برقرار شود.

طراحی لوگو اسم

یکی از اصطلاحاتی که مردم هنگام سفارش لوگو، از طراح می‌خواهند، طراحی لوگو اسم برند یا نام خودشان است. به همین دلیل طراحان بسیاری با طراحی لوگو اسم فارسی مواجه می‌شوند. در واقع طراحی لوگو اسم را تایپوگرافی می‌نامیم. این نوع لوگو به صورت نوشتاری طراحی می‌شود.

 

دلیل محبوبیت اوگو اسم نسبت به لوگو های دیگر چیست؟

شخصیت و هویت

طراحی لوگو اسم به شرکت یا برند یک هویت مشخص و شخصیتی قوی می‌بخشد. با استفاده از حروف و قلم‌های منحصربه‌فرد، لوگو اسم به شرکت یا برند یک هویت منحصربه‌فرد و قابل تمیزی می‌دهد.

سادگی و خوانایی

لوگوهای تایپوگرافی به دلیل استفاده از حروف و نوشتار، به طور کلی ساده و خوانایی بالایی دارند. طراحی لوگو اسم می‌تواند با استفاده از قلم‌های مناسب و طرح‌بندی درست، باعث خوانایی و قابلیت خواندن آسان نام برند شود.

 

ارتباط با مخاطبان

لوگوهای تایپوگرافی به دلیل استفاده از نوشتار، به طور مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند. وقتی مخاطبان با یک لوگو اسم روبرو می‌شوند، نام برند را به راحتی تشخیص می‌دهند و ارتباطی میان آن و محصول یا خدمات ارائه شده برقرار می‌شود.

چند منظوره بودن

لوگوهای تایپوگرافی به دلیل سادگی و استفاده از نام برند، به صورت چند منظوره قابل استفاده هستند. آن‌ها می‌توانند در انواع رسانه‌ها و قالب‌ها (مانند وبسایت، کارت ویزیت، بروشور و …) به راحتی استفاده شوند و همچنین در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها قابل تنوع هستند.

 

روند طراحی

طراحی لوگو اسم نسبت به لوگوهای تصویری پیچیده‌تر نیست و ممکن است زمان کمتری برای طراحی آن نیاز باشد. این یعنی که برای شرکت‌ها و برندها با بودجه و زمان محدود، لوگو اسم یک گزینه مناسب است.

 

به طور خلاصه، لوگوهای تایپوگرافی به دلیل هویت منحصربه‌فرد، سادگی، خوانایی و ارتباط مستقیم با مخاطبان، محبوبیت زیادی در طراحی لوگوها دارند. همچنین، چند منظوره بودن و روند طراحی آسان نیز از مزایای این نوع لوگوهاست.

انواع لوگو

طراحی لوگو سایت
طراحی لوگو اسم
طراحی لوگو بیمه
طراحی لوگو رستوران
طراحی لوگو اختصاصی
طراحی لوگو پوشاک

طراحی لوگو حقوقی

طراحی لوگو تجاری

طراحی لوگو استارت آپ

طراحی لوگو حسابداری

طراحی لوگو املاک

طراحی لوگو فیلم

طراحی لوگو دکوراسیون

طراحی لوگو صنعتی

طراحی لوگو شخصی

طراحی لوگو پزشکی

طراحی لوگو شرکتی

طراحی لوگو اصناف

تیم فضایی، بهترین انتخاب برای طراحی لوگو

تحلیل رقبای برند در فضایی

یکی از عوامل مهم در توسعه و تقویت یک برند، تحلیل رقبا است. با بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق رقبای برند در صنعت مورد نظر، می‌توان به بهبود استراتژی‌های بازاریابی، تمایز برند و ارائه مزیت رقابتی نسبت به رقبا پرداخت. ایده پردازان نیز برای توسعه برندهای خود، نیازمند تحلیل دقیق رقبا و تفکیک نقاط قوت و ضعف آن‌ها است.

ارتقا هویت بصری برند بدون رویکرد بررسی هوشمندانه رقبا اشتباهات بزرگ را به همراه دارد. در حالی که ارتقای هویت بصری برند می‌تواند بهبودی را در تشخیص و شناخت برند توسط مخاطبان اصلی برند به همراه داشته باشد، اما بدون مطالعه و بررسی هوشمندانه رقبا، این کار ممکن است با خطاها و اشتباهات بزرگی همراه باشد. بنابراین، برای دستیابی به یک تحول بصری برند بدون نقص، لازم است که در فرآیند طراحی لوگو و عناصر دیگر هویت بصری، این موضوع را به خوبی رعایت کنیم.

لوگو منحصر به فرد در فضایی

یکی از عوامل مهم در شناخت و تفاوت برندها، لوگوی منحصر به فرد آن‌هاست. در ایده پردازان، لوگوی طراحی شده برای هر برند، یکتا و اصیل است و بر اساس مشخصات و خواسته‌های مشتری طراحی و اجرا می‌شود. هویت بصری برند در کنار رعایت اصول زیباشناسی، باید شخصیت و ذات خاصی داشته باشد و از تکرار و کپی‌برداری خودداری کند.

لوگو مینیمال در فضایی 

طراحی مینیمالیستی یک رویکرد مهم در طراحی لوگو است. با استفاده از طراحی حداقلی و حذف اجزای غیرضروری، لوگویی ساده و کم حجم ایجاد می‌شود که به مخاطبان احساس آرامش و اعتماد را القا می‌کند. همه نمونه‌های لوگوی طراحی شده توسط ایده پردازان، بر اساس این اصل طراحی مهمساخته شده‌اند و هدف آن‌ها ایجاد ارتباط بین مخاطبان و برند با استفاده از طراحی ساده و مؤثر است.

ایده لوگو در فضایی

یکی از عوامل اساسی در طراحی نشان تجاری یا لوگو، داشتن یک ایده منحصر به فرد است. ایده‌ای که ساده و قابل برداشت باشد و در ذهن مخاطبان برند به خوبی به یاد بماند. در پروژه‌های طراحی آرم و نماد برند، ما این اصل مهم را رعایت کرده و با استفاده از پشتوانه فکری و خلاقیت، ایده‌های منحصر به فردی را به عملیاتی شدن درآورده‌ایم.

پروژه های موفق انجام شده در استودیو فضایی

پیکسلز

S O B A T I P I X E L S . I R

ریتون اسپرت

ReytonSport.com

فروشگاه وزنه

Vazneh.Shop

سوالات متداول شما

در مجموعه‌های حرفه‌ای، قیمت طراحی لوگو بر اساس زمان و انرژی صرف شده محاسبه می‌شود. علاوه بر این، قیمت طراحی لوگو به صورت استاندارد بر اساس تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نیز اعلام می‌گردد.

 

لوگو هویت یک برند است و به صورت غیرمستقیم شخصیت برند شما را در ذهن مشتریان تداعی می‌کند و می‌تواند برای همیشه در ذهن آنها ماندگار شود.

ضمانت ثبت لوگو به صورت کامل در قرارداد مربوطه ذکر خواهد شد.

تصمیم در این خصوص به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر زمینه فعالیت شما در ایران است، لوگوی فارسی ممکن است گزینه‌ای مناسب باشد. اگر به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنید، لوگوی انگلیسی می‌تواند در گزینه‌های انتخابی مطرح شود.

اگر قبل از طی کردن مراحل ثبت می‌خواهید به این سوال پاسخ دهید، توصیه می‌شود با تیم  طراحی لوگوی استادیو فضایی در ارتباط باشید. این تیم قادر است لوگوی شما را به صورت رایگان تحلیل کند و نتایج را به شما گزارش دهد.

 

درخواست خدمات فضایی  

کارشناسان فضایی در اسرع وقت با شما تماس میگیرند 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید